Съвети как да се предпазим в най-вирусния сезон

Съвети как да се предпазим в най-вирусния сезон

| | Брой прочитания: 886

18.12.2018

В сезона на настинките и грипа сме. В сезона, в който вируси летят навсякъде в бойна готовност да ни победят за няколко дни, ако не и за седмици.

Никак не ни се връзва с красивата зимна приказка, в която си представяме как ще се наслаждаваме на уютните моменти край камината с топло одеяло и чаша чай с тонус и енергия.

За да попаднем по-скоро във втората картина, можем да направим няколко лесни, но пък изключително полезни неща. Всички те имат за цел да подсилят имунната ни система. Когато тя е силна, няма вирус, няма грип, който да може да ни повали. А това става със здравословна храна, достатъчно течности, доброкачествен сън, спорт, чист въздух и добро настроение, разбира се.

 

Здравословната храна

Несъмнено един от най-добрите имуностимуланти е здравословната и разнообразна храна. Храна, богата на белтъци, като месо, млечни продукти, яйца, богата на витамини – плодове и зеленчуци и естествено чесън. Препоръчват се плодове с витамин C, изключително подходящи за сезона – портокали, мандарини, грейпфрут, лимони. Билковите чайове от мащерка, липов цвят, ехинацея, джинджифил, дори чесновият чай са силно предпочитани през зимния сезон. Разбира се, най-добре е да се пият с мед, който също е естествен имуностимулатор.

 

Вода        

Освен чайовете, трябва да се пие доста вода. Водата помага на организма да изхвърля вредните вещества от себе си. Има изследвания, които твърдят че, ако още при първите симптоми на настинка или грип, човек изпие по-голямо количество вода, то болестта ще му се размине. За предпочитане е водата да се пие топла или поне със стайна температура.

 

Спорт и чист въздух

Често в студените месеци се затваряме в топло помещение. Но в такива моменти не осъзнаваме, че сме в крайно непроветрена среда, където лесно се задържат вируси. А те не виреят на чист въздух и при ниски температури. Дори през зимата разходките на студено в планината не са за подценяване.

Физическата активност подпомага движението на кръвта, чрез потта при интензивния спорт тялото се изчиства от токсини и не на последно място при спортуването се освобождават хормони на щастието, което е изключително благоприятно през сивия и студен период. Не забравяйте, че доброто настроение влияе и на тонуса ни.

 

Сън

Негово величество сънят също е естествен имуностимулатор. По време на сън се регенерира имунната система на организма. Когато човек не се наспива системно, спи много малко или качеството на съня му не е добро, имунната му система се изтощава и вирусите го атакуват много по-лесно. Нормално възрастният човек има нужда от около осем часа сън на денонощие или между седем и девет часа. Децата до 13-годишна възраст се нуждаят от повече – около 11 часа сън, а тийнейджърите от около 10 часа сън на денонощие.

За да останете в красивата зимна приказка с камината, огъня и блаженото пиене на чай за удоволствие, Herbitussin билкови пастили също ще помогнат, благоприятствайки гърлото и бронхите с богатия си билков състав.

 

Herbitussin – Естествената сила на природата!

 

 

Този уебсайт използва бисквитки за подобряване на услугата.
Научи повече

СЪГЛАСЕН СЪМ